اموزش دوخت مانتو بدون الگو
اموزش دوخت مانتو بدون الگو

اموزش دوخت مانتو بدون الگو

اموزش دوخت مانتو بدون الگو کار ساده ای نیست و نیازمند بالا بردن تجربه و کاراموزی دارد و فقط به اموزش افراد بستگی ندارد و گاها تجربه در کنار آموزش میتواند فرد را به ایده خود در طراحی برساند. معمولا برای افراد با تجربه کمتر دوخت مانتو نیازمند الگو برداری و طبعیت از یک شیوه عامی بهتر است است.  خیاط بودن و طراح لباس و این دست کارها معمولا از کارهای لذت بخش برای بانوان میباشد. بانوان برای زیبایی بسیار ارزش قائل میباشد و علاوه بر زیبارویی به خوش پوش بودن نیز توجه دارند و این عامل باعث به وجود امدن طراحان لباس در حیطه های مختلف شد است. خوش پوشی و شیک بودن در وجود افراد میباشد که این مورد در محل کار برای بانوان نیز صادق میباشد در ادامه به طراحی لباس فرم بانوان برای محل کار میپردازیم.

دوخت مانتو معمولا با الگو صورت میگیرد اما نبود الگو مانعی بر دوختن نمیباشد و خیاطان ماهر و طراح های لباس این الگو ها را برای مانتو شلوارها به راحتی میتوانند پیاده سازی کنند. در ادامه به نحوه دوخت مانتو بدون استفاده از الگو میپردازیم.

اموزش دوخت مانتو بدون الگو

دوخت و دوز کار دلچسبی برای زنان ایرانی میباشد که سالهاس بانوان ما در این عرصه پا نهاده اند و طراحان بزرگ ایرانی و خارجی خانم هستند. در کار خیاطی الگوها و طراحی الگو حرف اول را میزند و دانستن آن برای یک خیاط برای طراحی لباس و مانتو با هر سلیقه و سایزی بسیار مهم میباشد و کارهای دیگر معمولا غیر حرفه ای تر به نسبت طراحی میباشند به همین دلیل اگر تجربه کافی در این عرصه ندارید بهتر است از الگو های اماده برای این عامل استفاده نمایید. خوش تیپ بودن و خوش استایل بودن نیازمند پوشش زیبا و شیک میباشد که این پوشش صرفا به وسیله دست های توانایی یک خیاط ماهر محیا میشود. قطعا خرید کردن لباس بسیار راحت تر از دوختن آن است اما گاهی اوقات مدل مد نظرشما نمیباشد و آن را نمیپسندید و یا نوع پارچه ای که در ان طراحی وجود دارد به کار شما نمیاید.

دانستن شیوه دوخت و الگوی مانتو کمک میکند حداقل در انتخاب نوع مانتو خود دقت کافی را به عمل آوردی و در نوع پارچه و نوع دوخت آن صاحب نظر باشید.

اموزش دوخت مانتو بدون الگو اموزش دوخت مانتو بدون الگو اموزش دوخت مانتو بدون الگو

انتخاب پارچه دوخت مانتو بدون الگو آماده

جنس پارچه ای که میخواهید با آن مانتو بدوزید بسیار اهمیت دارد که برای چه فصلی باشد و مناسب برای چه کاری میباشد و با توجه به نیاز باید در سایز و مدل های مختلف تهیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است در ابتدا از پارچه هایی با قیمت مناسب استفاده نمایید و اموزش های خود را تست و خود را بیازمایید. با استفاده از لینک های زیر میتوانید نوع پارچه مناسب را بشناسید.

انتخاب مدل مانتو اداری

قطعا باید بدانید که در دنیای مد با انبوهی از مدل های متنوع مانتو رو به رو هستیم و مدل های شیک در استایل های مختلف وجود دارد. معمولا مانتو های اداری دارای استایل ساده تری میباشند و دوخت راحت تری دارند و پیشنهاد ما برای شروع دوخت مانتوهایی با طرح های ساده میباشد که راحتی کار را برای شروع دارا میباشد.

طراحی الگو دوخت برای مانتو

بعد از انتخاب مدل مانتو و دریافت سایز های بدنی فرد کمی لازم است که دانش خیاطی داشته باشیم و با توجه به مدل مانتو که مد نظر ما میباشد. انتخاب الگو میتواند با روش های مختلف انجام شود، بیشتر افراد از اشخاص با تجربه بالا تر بهرمند میشوند و راه دیگر استفاده از ویدیوهای اموزشی موجود در سایت های مختلف میباشد. طراحی الگو نیازمند تجربه و همچنین اموزش میباشد که بااستفاده از دوره های مختلف اموزشی و همچنین کاراموزی های این حیطه میتوان این دانش را آموخت و اقدام به طراحی نمود.

پیاده سازی الگو بر روی پارچه مانتو اداری
پیاده سازی الگو بر روی پارچه مانتو اداری

پیاده سازی الگو بر روی پارچه مانتو اداری

زمانیکه الگو مورد نظر خود را یافتید و الگو به اتمام رسید وقت آن رسیده است که آن را بر روی پارچه پیاده نماییم پارچه و الگو را به یک دیگر میچسبانیم و مابقی را جدا میکنیم .

بریدن پارچه از روی الگو اماده دوخت

در این قسمت از آمورش دوخت مانتو ، زمانی که هر دوی اینا به یک دیگر متصل شدند وقت ان رسیده است که پارچه را برش بزنید و باید دقت داشته باشید که طبق الگو این کار را انجام دهید و پارچه را خراب نکنید

کوک زدن تکه ها

در این قسمت از آمورش دوخت مانتو ، قسمت های مختلف مانتو که توسط الگو برش خورده بودنند را باید به هم متصل کنیم که در این مرحله با دوخت قسمت های مختلف به یک دیگر صورت میگیرد.

چرخ کردن مانتو اداری

در نهایت با استفاده از چرخ خیاطی و با دوخت مساوی و زیبا باید نقاط کوک زده را مجدد بدوزیم تا طراحی زیبا و بدون نقص باشد.

نظرات (1)

نصرتی

بابت مقاله و مطالب خوب شما نهایت تشکر رو دارم
واقعا دوخت مانتو بدون الگو کار سختیه و خیلی باید ماهر باشی من خودم چند ماهه آموزش خیاطی رو شروع کردم بعنوان هنرآموز ولی خب خیلی مونده تا بتونم ماهر بشم با خوندن مطالب شما علاقم بیشتر شد ممنونم

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه