در انتخاب سایز لباس فرم به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در انتخاب سایز لباس فرم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب سایز لباس فرم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هر مجموعه ای که کار می کنید پوشیدن مانتو شلوار رسمی که سایز مناسبی داشته باشد از ضروریات اصلی انتخاب لباس فرم است. چرا که در صورت نامناسب بودن سایز فرم اداری علاوه بر شکل و ظاهر نازیبایی که به وجود می آورد باعث می شود که مشتریان و مخاطبان چندان به شما اعتماد نکنند. در واقع همان طور که دیزاین و دکوراسیون یک مجموعه می تواند در جلب نظر مشتریان تاثیرگذار باشد، لباس فرم رسمی نیز می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر ارباب رجوع داشته باشد. بنابراین یکی از شروط زیبایی و مرتب بودن در محل کار استفاده از لباس فرم متناسب با سایز بدن است.

سایز مناسب لباس فرم چه تاثیری بر برندسازی مجموعه دارد؟

از آنجا که هر ارگان و مجموعه ای بنا به نوع حیطه کسب و کاری که در آن فعالیت می کند روزانه و به طور مکرر با اقشار مختلفی از جامعه در ارتباط است، هر اندازه لباس فرم کارکنان سایز متناسب تری داشته باشد در بهتر شناخته شدن مجموعه کاری از لحاظ نظم و ظاهر موثرتر خواهد بود.

با یک نگاه ساده در می یابیم که لباس سایز مناسب نه تنها در احساس راحتی کارکنان تاثیرگذار خواهد بود؛ بلکه به برندسازی مجموعه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

سایز لباس فرم چه تاثیری بر روند جلسات و مراحل استخدامی دارد؟

همیشه در اولین برخورد ظاهر شما بیش از هر چیز دیگری می تواند جلب توجه کند. این امر در قرارهای کاری نیز صدق می کند.

هر اندازه لباسی که به تن می کنید سایز مناسب تری داشته باشد به همان اندازه شما را فرد منظم تر و دقیق تری نشان می دهد که می توانید مسئولیت های محوله را به نحو احسن انجام دهید. این نقطه قوتی خواهد بود که نگاه مخاطب به شما را، خواه مدیران باشند و یا ارباب رجوع، مثبت تر می کند و باعث پیشبرد اهداف تان می گردد.

چه عواملی در تعیین سایز مانتو شلوار اداری موثر هستند؟

به طور معمول هر شرکت و یا سازمانی دارای یک سری استاندارد برای نوع پوشش پرسنل خود است که تمامی کارکنان و اعضا مجموعه می بایست از آن تبعیت کنند. البته در این بین تا حدودی آزادی عمل به پرسنل داده می شود که سایز و راحتی لباس فرم را خود انتخاب کنند. اما در نظر داشته باشید که انتخاب لباس فرم با سایز بزرگتر و یا کوچکتر می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. هر دوی این نوع انتخاب های اشتباه می توانند باعث بد و زشت دیده شدن لباس فرم شده و زیبایی ذاتی آن را خدشه دار کنند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گاهی تنها با دانستن سایز خود نمی توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. چراکه سایز بندی لباس های فرم بر اساس نوع برش و دوخت نیز می تواند متفاوت باشد.

جدای از نوع برش و دوخت، سه مورد دیگر نیز در تعیین سایز فرم اداری تاثیرگذارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

چه عواملی در تعیین سایز مانتو شلوار اداری موثر هستند؟

 

1- پارچه تا چه حد قابلیت کشسانی دارد؟

پارچه ها معمولا به دو دسته کشی و غیرکشی تقسیم می شوند و پارچه های کشی نیز به دو صورت دو بر کش و یک طرف کش تقسیم می شوند.

پارچه های کشی بر اثر کش آمدن اندازه آنها بیشتر می شود و باعث ایجاد تغییراتی در سایز لباس فرم می گردد. بنابراین توجه به میزان و درصد خاصیت کشسانی پارچه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

البته ناگفته نماند که این ویژگی، هم می تواند جنبه های مثبت داشته باشد و هم جنبه های منفی. از جنبه های مثبت آن می توان به کاور کردن ایرادات سایز بدن اشاره کرد و از جنبه های منفی آن می توان جمع شدن پارچه بر اثر اتوکشی زیاد را عنوان کرد.

2- ضخامت پارچه دومین عامل تعیین کننده سایز لباس فرم است.

ضخامت پارچه تاثیر عکس میزان کشی بودن آن بر سایز نهایی لباس فرم دارد. یعنی هر اندازه پارچه ضخیم تر باشد سایز آن کوچکتر می شود. این موردی است که خیاطان می بایست در نظر داشته باشند و متناسب با ضخامت پارچه دوخت را به نحوی انجام دهند که سایز لباس فرم کوچک تر نشود.

3- میزان آبرفت پارچه چه تاثیری بر سایز لباس فرم دارد؟

همان طور که می دانید آبرفت پارچه باعث کوچک شدن لباس می گردد. اصولا پارچه های نخی بیشترین میزان آبرفت را دارند. برای اینکه لباس فرم دوخته شده دچار چنین مشکلاتی نشود بهتر است قبل از دوخت پارچه را یک بار بشویید تا اگر پارچه دچار آبرفت شد در دوخت نهایی مشکلی ایجاد نگردد.

برای خرید لباس فرم با سایز مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

لباس فرم در اصل شناسنامه هویت کاری و نوع محل کار شماست. از طرفی از بعد روانشناختی نیز زمانی که لباس متناسب با سایز بدنی خود را پوشیده باشید، حس مسئولیت پذیری شما را افزایش می دهد و باعث می شود که تلاش بیشتری برای پیشبرد کارها داشته باشید. بنابراین آنچه که به شما در انتخاب یک لباس فرم رسمی متناسب با سایز بدنی تان کمک می کند توجه دقیق و ویژه به موارد زیر است:

برای خرید لباس فرم با سایز مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

الف- انتخاب پارچه مناسب

معمولا پارچه هایی که جنس ظریف و لطیف دارند و کمی شل هستند برای بانوانی که تا حدی اضافه وزن دارند مناسب ترند؛ چراکه باعث می شوند لاغرتر دیده شوند؛ برعکس پارچه های ضخیم و خشک معمولا فرد را چاق تر نشان می دهد.

ب- دقت در سایز و نوع فرم بدن

آگاهی از سایز دقیق نکته بسیار مهمی است که در انتخاب گزینه مناسب می تواند یاری دهنده شما باشد. به همین خاطر بهتر است هر از چند وقتی سایز خود را مجددا ارزیابی کنید تا در صورت به وجود آمدن تغییرات، آنها را در لباس فرم تان نیز اعمال کنید.

به خاطر داشته باشید که کمتر شدن و یا بیشتر شدن سایز شما باید در لباس فرم اداری تان لحاظ گردد تا در هر صورت جذابیت و زیبایی لباس فرم حفظ شود.

ج- سادگی در طراحی و دوخت لباس فرم اداری

سعی کنید از لباس فرم هایی استفاده کنید که از نوع دوخت های معقول در آنها استفاده شده باشد تا در کنار سادگی زیبایی کار نیز حفظ شود. البته برخی شرکت های خصوصی و دولتی کارمندان خود را موظف می کنند که از طراحی و نوع دوخت خاص و یا دوخت لوگوی شرکت بر روی لباس های فرم پیروی کنند که آنها مستثنی هستند؛ اما در کل حفظ سادگی در طراحی و دوخت می تواند به حفظ زیبایی و متناسب بودن سایز فرم اداری کمک کند.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه