نکاتی راجب چسباندن لایی چسب مانتو شلوار اداری
لایی چسب مانتو شلوار

نکاتی راجب چسباندن لایی چسب مانتو شلوار اداری

لایی چسب مانتو شلوار اداری

پارچه لایی از اصلی ترین مواد اولیه کار تولیدی های مانتو شلوار اداری است که قیمت خرید و فروش آن در بازار خرازی و پارچه هر شهر دارای نوساناتی است.

نرخ خرید پارچه لایی در قیمت تمام شده لباس تاثیرگذار است و مشتری های این محصول هر روزه در سایت های اینترنتی و بازارهای فیزیکی به دنبال قیمت فروش پارچه لایی ارزان تر و باکیفیت ترهستند. تولیدی های پوشاک و خیاط ها باید شناخت کاملی از انواع پارچه لایی داشته باشند.پارچه لایی تنها مختص مانتو شلوار نیست. اکثر لایی ها مانند پارچه اسپان باند از منسوجات بی بافت به شمار می روند که در تولید انواع مانتو شلوار، کیف، کفش، صنایع چرم سازی، گلدوزی، فیلترهای صنعتی، لحاف و پنبه دوزی،فیلتراسیون، ایزولاسیون، تجهیزات پزشکی صنایع خودروسازی، بسته بندی و غیره کاربرد دارند. پارچه های لایی مربوط به پوشاک می توانند به صورت تار و پودی (لایی پارچه ای)، حلقوی (کشی) و یا بی بافت باشند.

پارچه لایی و کاربرد در مانتو شلوار اداری ؟

در بعضی از پوشاک مانند مانتو شلوار اداری، پیراهن های مردانه و زنانه، مانتو، دامن، کت، شلوار، لباس های مجلسی و غیره، قسمت هایی از پارچه باید استحکام بیشتری داشته باشد. برای استحکام بخشیدن به پارچه و بالا بردن ایستایی آن، در قسمت هایی که مورد نظر خیاط است از انواع پارچه های لایی مانتو فرم استفاده می شود.

یکی از دلایل اصلی خوش دوختی و استایل زیبای یک لباس، استفاده هوشمندانه از لایی مناسب است. محل استفاده از لایی در لباس می تواند فقط قسمت هایی از پوشاک و یا در تمام آن باشد. متدوال ترین قسمت های لباس که در آن از لایی استفاده می شود، سجاف جلو، جادکمه، یقه، مچ، لبه آستین، دمپای دامن یا کت و شلوار است.

استفاده از لایی تنها به خاطر قوام بخشیدن به پارچه نیست. اگر پارچه تراکم بافت پایین دارد، بین تار و پود آن فاصله است و در برابر فشار و کشش مقاوم نیست نیز از لایی استفاده می شود.

موارد مورد استفاده از لایی در مانتو شلوار

اگر پارچه ریز بافت نیست و درزها باز یا به اصطلاح دیگر شیت می شوند، لایی لباس را می توان در تمام پارچه به کار برد. گاهی با توجه به نوع مصرف لباس باید از پارچه لطیف استفاده شود، ولی در عین حال اگر با توجه به مدل لباس باید ضخامت، استحکام و ایستایی پارچه، بالا رود، انتخاب لایی بهترین تصمیم است.

گلدوزی و کار روی بخشی از قسمت پارچه لباس نیز نیاز به لایی لباس دارد. پارچه های کشی از جمله پارچه هایی هستند که در دوخت پوشاک با ایستایی بالا،به همراه لایی زیر چرخ خیاطی می روند. اگر قصد دارید که کشسانی پارچه کمتر شود یا به طور کلی کشسانی آن از بین برود، می توانید از لایی لباس استفاده کنید.

کاربرد دیگر لایی لباس جلوگیری از چروک شدن پارچه پوشاک است. در تولید البسه با پارچه هایی که زیاد چروک می شوند مانند: پارچه های نخی، می توانید با استفاده از لایی مناسب، یک لباس ضد چروک تولید کنید. لباس هایی که تنگ هستند و مدل آن به صورتی است که پارچه باید فیت بدن باشد، ممکن است ضمن حرکات فرد، درز لباس باز شود. لایی لباس می تواند قضیه کیس خوردن درزهای پوشاک را به راحتی حل کند.

اگر پارچه بسیار گران بها باشد، مانند ابریشم طبیعی به خاطر قیمت بالای پارچه، برای دوام بخشیدن بیشتر به پارچه، لایی لباس کاربرد ویژه ای پیدا می کند.

نکته: در اکثر الگوهای دوخت درباره انتخاب لایی لباس صحبت شده است و بهتر است

با توجه به لایی ذکر شده خرید خود را انجام دهید

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه