راهنماي انتخاب مانتو برای خانم‌ های چاق و درشت اندام
راهنماي انتخاب مانتو براي خانم‌ های چاق و درشت اندام

راهنماي انتخاب مانتو برای خانم‌ های چاق و درشت اندام

مانتو یکی از مهم ترین لباس ها برای خانم ها به خصوص بانوان شاغل که تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت فرم اندام و ظاهر آن ها دارد از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل مانتو خود به فرم اندام و رنگ پوست و ویژگی های ظاهری تان توجه کنید.

مدل و رنگ مانتو اگر بدرستی انتخاب شود عیب های موجود در فرم اندام شما تا حدودی پوشیده می شود و باعث می شود تا شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید

آگاهی از سایز دقیق نکته بسیار مهمی است که در انتخاب گزینه مناسب می تواند یاری دهنده شما باشد. به همین خاطر بهتر است هر از چند وقتی سایز خود را مجددا ارزیابی کنید تا در صورت به وجود آمدن تغییرات، آنها را در لباس فرم تان نیز اعمال کنید.

به خاطر داشته باشید که کمتر شدن و یا بیشتر شدن سایز شما باید در لباس فرم اداری تان لحاظ گردد تا در هر صورت جذابیت و زیبایی لباس فرم حفظ شود.

شناخت فرم بدن و انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق

باید توجه داشت افراد چاق، گاهی فقط در اندامی خاص چاق هستند و شناخت فرم بدنی افراد بسیار اهمیت دارد و بیشتر اوقات با پوشش درست میتوان نکات کنفی را پوشاند برای مثال افرادی با فرم بدنی سیبی شکل، بهتر است مانتوهایی راسته و آزاد را انتخاب کنند در حالی که برای فرم بدنی مثلث معکوس، مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند جذابیت بیشتری دارند؛ در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

نکته بسیار مهم این است خانوم های درشت اندام بهتر است از لباس های شلوغ استفاده نکنند

انتخاب و خرید مانتو با توجه به اندام

یکی از چیزهایی که باید در انتخاب مانتو به آن دقت کنید، اندام و قدتان است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطهٔ عکس دارد، اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید. اما اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.

خانم هایی که اضافه وزن دارند توصیه می کند مانتوهایی با برش راسته با قدی تا زیر زانو و با طرح های عمودی و ترکیب رنگهایی که تیره در آن غالب باشد، انتخاب کنند و این باعث میشود لاغرتر به نظر بیایند.

نیاز است تا برای انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق یک سری نقاط کوچک اما تاثیرگذار رعایت شود.

۱- برای جلوه بیشتر البسه و مانتو سعی کنید تعادل بالاتنه و پایین تنه را برقرار کنید. به طور مثال چنان چه بالا تنه ظریفتری دارید بهتر است از آستین های پفکی کمک بگیرید.

۲- چنانچه بالاتنه پر تری دارید آستین های راسته و یا سه ربع گزینه معقولی ‌خواهند بود.

۳- از مانتو هایی با یقه هایی برگردان غافل نشوید. هنگامی که می خواهید شانه های ظریف و کوچک خود را زیباتر نشان دهید می توانید از یقه های برگردان پفکی کمک بگیرید. برای افرادی که شانه های نسبتاً بزرگ و پهنی دارند نیز یقه برگردان های ساده و تخت مناسب خواهد بود.

۴-  اگر در حال نزدیک شدن به فصول سرد و یا بارانی هستید پارکا کت و ترنچ کت ها به کمک شما خواهند آمد.

5- اگر به دنبال یک مانتو منحصر به فرد هستید مانتو های A line را در لیست خرید خود جای دهید. مزیت این مدل باریک تر نشان دادن کمر است. به علاوه به علت حضور چین در قسمت پایین تنه، ضعف های قسمت تحتانی بدن نیز پوشانده خواهند شد.

۶- اگر ترجیح می دهید تا مانتو و یا پیراهن های شما خیلی هم ساده نباشند می توانید از مدل های آکاردئونی کمک بگیرید. در این مدل ها ممکن است در قسمت پایین تنه، بالاتنه و یا هر دو، پیله های سراسری قرار گیرد. با این تکنیک علاوه بر ایجاد جلوه بیشتر در لباس، محدودیت های بدنی نیز برطرف خواهند شد.

انتخاب و خرید مانتو برای خانم های چاق و درشت اندام

خانم هایی که اندام درشتی دارند ودارای اضافه وزن هستند همیشه به دنبال مانتوهایی هستند که مناسب اندامشان باشد و آنها را لاغرتر نشان دهد. این خانم ها باید در انتخاب مانتو نکات زیر را در نظر بگیرند:

  • خانوم های چاق و سایز بلند نباید مانتو های تنگ بپوشند با این دید که کوچک تر دیده میشوند و باید لباس در سایز خود بپوشند
  • مانتو هایی که دارای خط عمودی است افراد چاق را کشیده تر و لاغر تر نشان می دهد و مانتو هایی با راه راه های افقی این خانم ها را چاق تر نشان خواهد داد پس این خانم ها باید مانتوهایی با خطوط عمودی انتخاب کنند و یا مانتویی را انتخاب کنند که اصلا راه و خطی ندارند.
  • زنان چاق و سایز بالا  نباید مانتو با فرم کشی و استرچ و مانت وهای کمر کشی انتخاب نمایند زیرا این نوع مانتوها آنها را چاق تر نشان می دهد.
  • مانتو هایی که جیب بغل دارند به هیچ عنوان برای بانوان چاق پیشنهاد نمیشود
  • بانوان چاق باید از مانتو های قد بلند استفاده نمایند و مانتو کوتاه که انهارا چاق تر نمایش میدهد نپوشند
  • پوشیدن مانتوهایی که از پلو شکاف های جانبی دارند، برای خانم های چاق مناسب است و سبب راحت تر حرکت نمودن آنها می شود.

مدل مانتو برای افراد چاق با استفاده از رنگ های تیره

پس از شرح نکات کلیدی و استایل کلی بدن در پلاس سایزها، حال نوبت به انتخاب رنگ های مناسب برای این افراد می رسد. برای این افراد طیف های رنگی تیره مثل مشکی، قهوه ای سوخته، سرمه ای و زرشکی بهترین موارد هستند. هنگامی که از این رنگ ها استفاده می کنید به علت ایجاد خطای دید، اندام شما باریک تر دیده می شود.البته این جمله نباید این ذهنیت را در شما ایجاد کند که اجازه استفاده از رنگ‌های شاد را ندارید بلکه تنها باید در استفاده آنها دقت کنید.

راه راه عمودی، راهکاری ساده اما کاربردی برای لباس های افراد پلاس سایز

یکی از موارد پرطرفدار در طراحی مدل مانتو برای افراد چاق استفاده از الگوهای راه راه عمودی است. افراد چاق می توانند از این راه حل برای متعادل تر نشان دادن فرم بدنی خود استفاده کنند. با بهره گیری از این پارچه ها اندام شما کشیده تر نشان داده می شود. البته به کارگیری برش های عمودی نیز چنین حالتی را ایجاد خواهند کرد. اگر تمایل دارید تا از رنگ های شاد استفاده کنید پیشنهاد می کنیم تا برای خنثی نمودن تاثیر رنگ ها از برش های عمودی کمک بگیرید.

مانتو شلوار اداری سایز بزرگ

از مانتوهای کمربند دار غافل نشوید

یکی از مواردی که به کرات در مبحث مدل مانتو برای افراد چاق مطرح می شود استفاده از کمربند های باریک است. این آیتم می تواند کمر شما را ظریف تر نشان دهد. از همین آپشن برای انتخاب مانتو، بارانی و شومیز استفاده کنید.

استفاده از مانتو با یقه های پهن

هنگامی که از مانتوهایی با یقه های برگردان و پهن کمک می گیرید تعادل بدنی شما در قسمت فوقانی و تحتانی بیشتر رعایت خواهد شد. خصوصاً اگر در فصول سرد سال هستید این مدل برای انتخاب بارانی و یا کت بسیار کمک کننده خواهد بود.

آیا پانچو ها گزینه مناسبی برای افراد پلاس سایز هستند؟

برخی بر این باور هستند که در حین انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق هرگز نباید به سراغ مدل های پانچو و یا خفاشی بروند. حقیقت غیر از این است. افرادی که دارای بالاتنه سنگین تر می باشند و یا بازوهای بزرگی دارند برای ایجاد تعادل و پوشاندن دست های خود می ‌توانند از پانچو بهره بگیرند.

با ذکر این جمله احتمالاً متوجه شده ‌اید که پانچو برای همه افراد تپل مناسب نیست. به عبارتی تنها افرادی که فرم بدنی آنها سیبی است می توانند از این مدل استفاده کنند.

مانتوهای دکمه دار را در لیست خرید خود جای دهید

هرچند امروزه اغلب مانتو ها جلو باز هستند اما اگر جزء پلاس سایزها هستید حتماً به دنبال خرید مانتوهای همراه با دکمه باشید. پوشیدن چنین مانتوهایی اندام شما را لاغر تر و جمع تر نشان خواهد داد.

راهنمای انتخاب و خرید مانتو برای خانم هایی با شکم بزرگ

گاهی اوقات اندام خانوم ها مناسب است و فقط ایراد در شکم انها میباشد و شکم بزرگ تری به نسبت دیگر اندامها دارند

  • ظبیعتا باید لباسی پوشیده شود که شکم کوچک تر به نظر برسد مانتوهای مانتو های مدل چپ و راست پیشنهاد خوبی میباشد  زیرا این مدل مانتو ها باعث می شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص تری ایجاد کند.
  • خانم هایی که شکم بزرگ دارند  نباید مانتو های کمردار بپوشند زیرا این مدل جمع شدگی و چین در قسمت شکم ایجاد می کند و سبب می شود شکم بزرگ به نظر برسد .
  • اگر جزو این دسته خانم ها هستید مدل مانتوهایی که دارای جیب، پلیسه و چین در قسمت میانی بدن هستند ، انتخاب نکنید زیرا توجه را به خود جلب میکند.

نکات شیک پوشی خانم های تپل

نداشتن اندام خوب و ورزش ایرادی ندارد و با پوشش درست میتوان انرا به مدریت کرد  خانوم ها در سایز و اندام های مختلف باید با انتخاب درست اندام خود را بلند تر و باریک تر جلوه دهند . با دانستن نکاتی که در این مقاله ذکر شد میتوانید در محل کار و مجالس به خوبی حضور یابید.

برای خانوم های تپول بهتر است مانتو شلوار با یک رنگ انتخاب نمایند همچنین کاملا اندازه و فیت بدن انها باشد. از نظر طراحی نیز لباس هایی با طرح های عمودی را انتخاب کنید. از مانتو شلوار های کمی نازک تر استفاده نماییند از پوشیدن لباس هایی با پارچه های ضخیم خودداری کنید. در مورد استایل کفش، بهترین گزینه کفش های پاشنه بلند است. از طرفی، از داشتن کیف های بزرگ خودداری کنید و از شلوارهای پاچه تنگ نیز دوری کنید.

چه عواملی در تعیین سایز مانتو شلوار اداری موثر هستند؟

به طور معمول هر شرکت و یا سازمانی دارای یک سری استاندارد برای نوع پوشش پرسنل خود است که تمامی کارکنان و اعضا مجموعه می بایست از آن تبعیت کنند. البته در این بین تا حدودی آزادی عمل به پرسنل داده می شود که سایز و راحتی لباس فرم را خود انتخاب کنند. اما در نظر داشته باشید که انتخاب لباس فرم با سایز بزرگتر و یا کوچکتر می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. هر دوی این نوع انتخاب های اشتباه می توانند باعث بد و زشت دیده شدن لباس فرم شده و زیبایی ذاتی آن را خدشه دار کنند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گاهی تنها با دانستن سایز خود نمی توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. چراکه سایز بندی لباس های فرم بر اساس نوع برش و دوخت نیز می تواند متفاوت باشد.

جدای از نوع برش و دوخت، سه مورد دیگر نیز در تعیین سایز فرم اداری تاثیرگذارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

پارچه تا چه حد قابلیت کشسانی دارد؟

پارچه ها معمولا به دو دسته کشی و غیرکشی تقسیم می شوند و پارچه های کشی نیز به دو صورت دو بر کش و یک طرف کش تقسیم می شوند.

پارچه های کشی بر اثر کش آمدن اندازه آنها بیشتر می شود و باعث ایجاد تغییراتی در سایز لباس فرم می گردد. بنابراین توجه به میزان و درصد خاصیت کشسانی پارچه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

البته ناگفته نماند که این ویژگی، هم می تواند جنبه های مثبت داشته باشد و هم جنبه های منفی. از جنبه های مثبت آن می توان به کاور کردن ایرادات سایز بدن اشاره کرد و از جنبه های منفی آن می توان جمع شدن پارچه بر اثر اتوکشی زیاد را عنوان کرد.

ضخامت پارچه دومین عامل تعیین کننده سایز لباس فرم است.

ضخامت پارچه تاثیر عکس میزان کشی بودن آن بر سایز نهایی لباس فرم دارد. یعنی هر اندازه پارچه ضخیم تر باشد سایز آن کوچکتر می شود. این موردی است که خیاطان می بایست در نظر داشته باشند و متناسب با ضخامت پارچه دوخت را به نحوی انجام دهند که سایز لباس فرم کوچک تر نشود.

میزان آبرفت پارچه چه تاثیری بر سایز لباس فرم دارد؟

همان طور که می دانید آبرفت پارچه باعث کوچک شدن لباس می گردد. اصولا پارچه های نخی بیشترین میزان آبرفت را دارند. برای اینکه لباس فرم دوخته شده دچار چنین مشکلاتی نشود بهتر است قبل از دوخت پارچه را یک بار بشویید تا اگر پارچه دچار آبرفت شد در دوخت نهایی مشکلی ایجاد نگردد

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه