از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم
از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم

از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم

امروزه خرید مانتو شلوار اداری به دلیل تنوع و زیاد شدن جنس‌های پارچه کمی سخت شده و نمی‌توان جنس پارچه های بدل را از اصل تشخیص داد و این برای کسی که جنس را می‌خرد به نوعی استرس می‌آورد تشخیص پارچه های اصل از بدل راه‌های متفاوتی دارد و تا حالا به این فکر کرده‌اید که چگونه جنس خوب یک مانتو را تشخیص دهید و تشخیص دهیم که این جنس اصل است یا  بدلی در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که چگونه جنس خوب یک مانتو را تشخیص دهید و بدانیم که این  مانتو واقعاً از چه جنسی تشکیل شده‌است.

برای اینکار ابتدا شما انواع جنس پارچه بشناسید انواع جنس لباس از نظر دسته‌بندی به درجه یک درجه دو و درجه سه تقسیم می‌شوند. جنس‌های درجه یک معمولاً دارای بالاترین کیفیت و بالاترین قیمت می‌باشند جنس‌های درجه دو یا سطح متوسط این جنس‌ها دارای سطح متوسطی بوده و قیمتی نسبتاً متوسط و در حد یک در حد قیمت عادلانه دارند جنسای سطح سه یا جنس پارچه های ضعیف که در نخ پارچه خود به به نوعی قاطی دارند  این جنس ها  معمولاً در پارچه خود مقدار زیادی پلی  اکتان و یا پلاستیک در خود دارند به‌ گونه‌ای که شاید برای یک فرد تازه‌کار مشخص نباشد ولی کسی که در رابطه با لباس و مانتوشناسی  تجربه کافی دارد می‌تواند به‌ راحتی تشخیص دهد لباس اصل است یا بدل. چند نمونه برای شما ذکر می‌کنیم که امیدوارم بتوانید از این ترفندها استفاده کنید شناسایی جنس اصل از بدل را تشخیص دهید

از کجا جنس خوب کانتو با جمس خوب یا بد را بشناسیم نحوه تشخیص جنس خوب مانتو از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم

دلیل وجود مانتوی تقلبی

به گونه‌ای که آگاه هستید جنس پارچه مانتو فرم اداری گران‌ قیمت می‌باشد و در این مسیر گروهی از افراد سودجو هستند که می‌خواهند با وارد کردن مانتوهای با کیفیت پایین آن را به قیمت مانتوهای با درجه کیفی بالا به خریداران بفروشند و به نوعی کلاه‌برداری خاموش انجام دهند همین مساله باعث به وجود آمدن مانتو های با کیفیت بسیار پایین در کشورمی شود که همواره باعث مشکل در کیفیت پارچه یا مانتو میباشد عمده مشکل مانتو های تقلبی اینست که با چند بار پوشیدن شکل خود را از دست میدهند و یا از ریخت می افتند حتی اگر آن را شستشو دهیم ممکن است رنگ خود را از دست دهد.

روش های تست جنس مانتو

روش های تست جنس مانتو

در ادامه برسی راه های تست جنس مانتو میپردازیم.

 فشار دادن دادن گوشه مانتو

ابتدا گوشه مانتو را می‌گیرید و آن را بصورت مچاله کنید و اگر دیدید که شما لباس مچاله شده دوباره به حالت اول برگشت بدانید که جنس اصل است اما در صورتی‌که جنس مچاله شده در همان حالت باقی ماند و بدانید که جنس پارچه مانتو دارای ناخالصی در نخ خود و بدل می‌باشد.

کشیدن محل دوخت

 ابتدا دو طرف محل یک دوخت که معمولاً در وسط مانتو می‌باشد به‌ آرامی می‌کشیم اگر دیدید محل دوخت کاملا فاصله گرفت بدانید که این جنس نیز بدل است اما اگر از جایی‌ که آن را کشیده‌اید هیچ تکانی نخورد بدانید که جنس اصل  اس.

مشاهده بروشور مانتو

یا برچسبی داخل لباس زده می‌شود اگر برچسب را مشاهده کردید و دیدید که مشخصات روی برچسب با لباس جور نمی‌شود بدانید که این لباس بدل و برچسب به شکل بیرونی روی آن چسبیده شده است.

ترفند تا کردند مانتو

در این روش مانتو را به‌صورت مربعی تا می‌کنیم اگر مانتوی تا خورده در محلی که تا خوردنش آثار بماند بدانید که جنس درجه سوم میباشداماگر هیچ اثری باقی نماند بدانید که جنس مانتو دارای است کیفیت خوبی است و مناسبی است

مشاهده کردنه لبه‌ سنجاق شده

معمولاً در جنس‌های که اصل نیستند دور دوزی ندارند و یا کمتر از حد معمول سنجاق شده اند اما در مانتوهایی که اصل می‌باشند لبه‌های سنجاق شده بین دو تا چند سانت بر روی لباس سنجاق شده و دور دوزی مرتبی و کاملی دارد به راحتی و به وسیله چشم می توان این نوع دور دوزی را تشخیص داد.

مشاهده دوخت های جیب مانتو

در مانتوهای با جنس پارچه باکیفیت معمولاً جیب به‌ صورت کاملاً مرتب و شکیل دوخت شده و همچنین قسمت‌های اضافی دیگری روی آن وجود ندارد اما در مانتوهایی که  از پارچه های نامرغوب استفاده پارگی نخ و فقط یک یا شاید دو دور دوخت در جیب باشد و این نشان می‌دهد که این مانتو بدل است.

کشیدن دکمه‌های مانتو

شاید این راه‌ حل سخت باشد اما یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌های تشخیص یک مانتوی تقلبی کشیدن دکمه‌ های مانتو به‌صورت کاملاً آهسته دکمه‌های مانتو را ابتدا کمی می‌چرخانی و بعد می‌کشیم اگر دکمه اثر جایش تکان خورد و بدانید که مانتو کاملاً نامرغوب است ولی اگر دکمه در سر جای خود ثابت ماند و هیچ تکانی متحمل نشد بدانید که مانتو از جنس‌های درجه یک و با کیفیت تهیه‌شده است البته در گاهی از اوقات دکمه‌های مانتوی های نامرغوب را به‌گونه‌ای نصب می‌کنند که این راه‌حل روی آن اثری ندارد.

نحوه تشخیص جنس خوب مانتو از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم از کجا جنس خوب مانتو را بشناسیم

مشاهده مارک روی مانتو

در مانتوهایی که دارای مارک‌های معتبری می‌باشد معمولاً مارک‌ها به‌صورت آهنی یا به‌ صورت چرم بر روی مانتو درج شده‌اند و هیچ‌گونه نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد در این‌ صورت بدانید که این مانتو اصل است و از پارچه و جنس درجه یک و مرغوب تهیه‌ شده است و به‌ خوبی می‌توان از آن استفاده کرد قیمت این نوع از مانتو به دلیل داشتن برند یا آرم تجاری بالا می باشد و دربعضی ازمناطق فقط بصورت سفارشی وجود دارد.

تشخیص مانتو از طریق الیاف

الیاف هر مانتو به‌ صورت تار و پود درهم‌تنیده شده و اگر به‌ دقت نگاه کنید می‌بینید که الیاف مانتوهای نامرغوب یا  به صورت تار و پود درهم تنیده یا فقط پود باید بدانید که پاچه این مانتو جنس مرغوبی ندارد جز پارچه های درجه سوم میباشد.

نتیجه گیری

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده در چگونگی تشخیص یک مانتوی تقلبی به این نتیجه رسیدیم که اولاً مدل‌های تقلبی دارای کیفیت بسیار پایینی می‌باشند دوما  مانتوهای با کیفیت پایین رنگ‌پریدگی وجود دارد و سوما این‌که مانتوهای تقلبی دوخت کامل و شکل کاملاً مرتبی ندارد بهترین راه اصالت تشخیص جنس مانتو آرم و مارک مانتو میباشد که از سوی شرکت تولید کننده بر روی بروشور یا برگ مشخصات درج می شود همچنین در صورتی که بروشور دارای نوشته های در مورد مانتو باشد که مغایرت داشته باشد درمیابیم که این بروشور یا برگ راهنما از بیرون چسبانده شده و مانتو بی کیفیت میباشد.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه