راهنماي انتخاب مانتو براي خانم‌های لاغر و ریز اندام
راهنماي انتخاب مانتو براي خانم‌های لاغر و ریز اندام

راهنماي انتخاب مانتو براي خانم‌های لاغر و ریز اندام

مانتو شلوار اداری یکی از مهم ترین نوع لباس ها برای خانوم های شاغل میباشد که تاثیر بسزایی روی جذابیت و زیبایی انها دارد همچنین میتواند فرم اندام و ظاهر انها را بهتر جلوه دهد از این رو انتخاب مانتو براي خانم‌های لاغر و ریز اندام با توجه به اندام انها باید مورد بحث قرار گیرد و هنگام خرید مانتو به نکات و الزاماتی توجه شود که در این مطلب از باران دخت به ان پرداخته ایم.

نوع و مدل و رنگ مانتو اگر بدرستی انتخاب شود عیب های موجود در فرم اندام شما تا حدودی پوشیده می شود و باعث می شود تا شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید.

آگاهی از سایز دقیق نکته بسیار مهمی است که در انتخاب گزینه مناسب می تواند یاری دهنده شما باشد. به همین خاطر بهتر است هر از چند وقتی سایز خود را مجددا ارزیابی کنید تا در صورت به وجود آمدن تغییرات، آنها را در لباس فرم تان نیز اعمال کنید. دقت داشته باشید که کمتر شدن و یا بیشتر شدن سایز شما باید در لباس فرم اداری تان لحاظ گردد تا در هر صورت جذابیت و زیبایی لباس فرم حفظ شود.

یکی از معجزه‌های لباس پوشیدن صحیح برطرف کردن ایرادات اندام فرد است و در زیبا نشان دادن اندام افراد بسیار تاثیر گذار میباشد . انتخاب صحیح مدل لباس میتواند تاثیر بسزایی در ظاهر شما داشته باشد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چه مانتویی برای افراد لاغر مناسب است

مانتو شلوار اداری برای خانم های لاغر و ریز اندام

مانتو شلوار تنگ برای بانوان قطعا ایراد های اندام انها را نمایش میدهد جالب است بدانید استفاده ازمانتو شلوار قد کوتاه در افراد با  قد بلند و همینظور افراد قد کوتاه با اندام لاغر گزینه مناسبی نمیباشد .  زیرا ایرادات قد را دوچندان می‌کنند بنابراین از این گزینه دوری کنید. اگر اندام ریز و لاغری دارید از مانتو های راه راه افقی استفاده کنید . این طرح باعث می‌شود عرض بدن شما بیشتر دیده شود. برعکس٬ استفاده از راه‌راه‌های عمودی شما را لاغر‌تر و بلندتر نشان می‌دهد.

افراد با اندام لاغر بهتر است از مانتو شلوار هایی با رنگ های مختلف و روشن استفاده نمایند و افراد چاق با پوشش تیره میتوانند خود را کم حجم تر نشان دهند.

راهنماي انتخاب مانتو براي خانم‌ های چاق و درشت اندام

لباس فرم اداری برای خانوم های لاغر و ریز اندام

بدترین مدل مانتو برای افراد لاغر مانتوهای تنگ و چسبان هستند. انتخاب مانتو شلوار تنگ باعث میشود بیشتر از حدی که هست لاغر تر نمایش پیدا کنید. از نکات دیگر تاثیرگذار قد افراد برای انتخاب مانتو شلوار میباشد. اگر قد کوتاه هستید از مانتوهای بلند استفاده نکنید. چنانچه یک خانم لاغر و قد کوتاه مانتویی بلند بپوشد بسیار ظاهر نامطلوبی به خود می‌گیرد. خانم‌های قد بلند البته می‌توانند از انواع مانتوهای بلند یا کوتاه استفاده کنند.

نکته دیگر جنس مانتو میباشد که در ریز و درشت نمایش دادن اندام شما تاثیر گذار میباشد نوع دوخت اندامی نیز بسیار در پوشش مانتو ها تاثیر گذار میباشد که برندهای معتبر با دانش قبلی بهترین نوع دوخت را دارند

  • خانم های ریز اندام و قد کوتاه مناسب است از مانتوهایی که راه های عمودی باریکی استفاده کنند زیرا وجود خطوط عمودی آنها را بلندتر نشان می دهد.
  • بانوان با قد کوتاه نباید مانتو هابی بلند بپوشند چراکه انها را ریزتر و کوتاه تر نمایش میدهد، مانتوهای که قد آنها تا روی زانو هست برای این خانم ها مناسبتر است و قد آنها را بلند تر نشان می دهد.
  • بانوان قد کوتاه نباید از مانتو ها و لباس های گشاد استفاده کنند چراکه انها را چاق تر و کوتاه تر نماش میدهد. این افراد بهتر است مانتوهای چروک نیز نپوشند.
  • خانم های قد کوتاه بهتر است مانتو های ساده ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنند و اگر سایز آستین و شانه مانتو بزرگ است به خیاط برای درست کردن آن بسپارند

جنس مانتو برای افراد لاغر

مانتوهایی که جنس پارچه‌هایشان ساتن و مخمل است اندام شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. اگر علاقه ندارید که تمام جنس لباستان از این جنس باشد و یا مناسب فصل نیست سعی کنید از این جنس پارچه‌ها با عنوان خرج کار لباس و مانتو استفاده کنید.

تعیین سایز مانتو شلوار اداری برای افراد لاغر اندام موثر هستند؟

به طور معمول هر شرکت و یا سازمانی دارای یک سری استاندارد برای نوع پوشش پرسنل خود است که تمامی کارکنان و اعضا مجموعه می بایست از آن تبعیت کنند. البته در این بین تا حدودی آزادی عمل به پرسنل داده می شود که سایز و راحتی لباس فرم را خود انتخاب کنند. اما در نظر داشته باشید که انتخاب لباس فرم با سایز بزرگتر و یا کوچکتر می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. هر دوی این نوع انتخاب های اشتباه می توانند باعث بد و زشت دیده شدن لباس فرم شده و زیبایی ذاتی آن را خدشه دار کنند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گاهی تنها با دانستن سایز خود نمی توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. چراکه سایز بندی لباس های فرم بر اساس نوع برش و دوخت نیز می تواند متفاوت باشد.

جدای از نوع برش و دوخت، سه مورد دیگر نیز در تعیین سایز فرم اداری تاثیرگذارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انتخاب پارچه برایافراد لاغر اندام

پارچه ها معمولا به دو دسته کشی و غیرکشی تقسیم می شوند و پارچه های کشی نیز به دو صورت دو بر کش و یک طرف کش تقسیم می شوند.

پارچه های کشی بر اثر کش آمدن اندازه آنها بیشتر می شود و باعث ایجاد تغییراتی در سایز لباس فرم می گردد. بنابراین توجه به میزان و درصد خاصیت کشسانی پارچه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

البته ناگفته نماند که این ویژگی، هم می تواند جنبه های مثبت داشته باشد و هم جنبه های منفی. از جنبه های مثبت آن می توان به کاور کردن ایرادات سایز بدن اشاره کرد و از جنبه های منفی آن می توان جمع شدن پارچه بر اثر اتوکشی زیاد را عنوان کرد.

ضخامت پارچه دومین عامل تعیین کننده سایز لباس فرم است.

انتخاب مانتو خانم‌های لاغر: ضخامت پارچه تاثیر عکس میزان کشی بودن آن بر سایز نهایی لباس فرم دارد. یعنی هر اندازه پارچه ضخیم تر باشد سایز آن کوچکتر می شود. این موردی است که خیاطان می بایست در نظر داشته باشند و متناسب با ضخامت پارچه دوخت را به نحوی انجام دهند که سایز لباس فرم کوچک تر نشود.

میزان آبرفت پارچه چه تاثیری بر سایز لباس فرم دارد؟

همان طور که می دانید آبرفت پارچه باعث کوچک شدن لباس می گردد. اصولا پارچه های نخی بیشترین میزان آبرفت را دارند. برای اینکه لباس فرم دوخته شده دچار چنین مشکلاتی نشود بهتر است قبل از دوخت پارچه را یک بار بشویید تا اگر پارچه دچار آبرفت شد در دوخت نهایی مشکلی ایجاد نگردد.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه