انتخاب مانتو شلوار مناسب
مانتو شلوار اداری

انتخاب مانتو شلوار مناسب

آیا حضور در محیط کار نیازمند پوشش خاصی است و یا می‌توانیم با همان مدل مانتوهایی که به میهمانی یا سینما می‌رویم به محل کار هم برویم؟

در ادامه درباره اینکه چطور بهترین مانتو اداری را انتخاب کنیم، توضیحاتی آمده است

در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ایران مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت‌ها از یک طرح خاص با رنگ‌های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده می‌کنند که به لباس فرم معروف است. در مورد پوشش بانوان زمانی که صحبت از مانتو اداری یا مانتو فرم می‌شود، اغلب تصویر اشخاص خوش‌پوش و کارمندان ایرلاین‌های هواپیمایی و متصدیان غرفه‌های نمایشگاهی در ذهن یاودآوری می‌شود.

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجهه‌ای بسیار بهتر و زیباتر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند.

مانتو شلوار اداری

اما در برخی موارد کارمندان خانم‌ در شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و یا حتی مجموعه‌هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد، صرفا جهت ارائه شخصیتی تاثیرگذار، بیشتر از مانتو مدل فرم‌های خاص اداری استفاده می‌کنند.در واقع شیک‌پوشی در محیط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران‌قیمت و یا رنگ و طرح‌های عجیب امکان‌پذیر نمی‌شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می‌توان به راحتی خاص بودن را تجربه کنید. رنگ این دسته از لباس‌های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته می‌شود و در واقع یک استاندارد جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغلب سازمان‌ها رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، زغالی و طوسی است.

مانتو شلوار اداری

البته این موضوع نسبی است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به تهیه مانتو اداری و مانتو فرم خود می‌کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره به‌ این دلیل است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص می‌شود و این امر باعث می‌شود فاصله زمانی بیشتری بین شست‌وشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ‌ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر است. یکسان‌سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس‌های رسمی برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس‌های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.

باران دخت، برند پرطرفدارِ تولیدکننده مانتو اداری

یکی از برندهایی امروز به‌دلیل ارائه مانتوهای اداری با طرح‌های بسیار جدید و کیفیت پارچه و دوخت عالی مورد استقبال بانوان قرار گرفته است، برند “باران دخت” است. معمولا طرفداران “شرکت باران دخت” این

برند را در حد برندهای بین‌المللی می‌دانند و بومی‌شدن طرح و مدل مانتوهای اداری توسط این مجموعه محبوبیت خاصی پیدا کرده است. اما این برند  همواره توصیه‌های جالب توجهی را نیز برای خانم‌ها ارائه می‌دهد:

باتوجه به اینکه به‌صورت روزانه از مانتو اداری و تن‌پوش‌های رسمی در محیط کار استفاده می‌کنید، بهتر است نوع پارچه، رنگ و دوخت آن را در کنار راحت بودنش در نظر بگیرید.

مانتو نباید خیلی جذب و تنگ باشد که راحت نباشید و آزادی عمل را از شما بگیرد و همینطور نباید زیادی گشاد باشد.

فصل سرما و گرما را هم باید در نظر گرفت. اگر جنس پارچه‌ها مصنوعی و غیر نخ باشد باعث ناراحتی پوستی، گرما شدید در فصل گرم و سرمای بد در فصل سرد خواهد شد.

نکات بسیار مهم در انتخاب مانتو

۱. قد مانتو

قد مانتو باید متناسب با قد شما داشته باشد و با در نظر گرفتن قد خود، مانتو را انتخاب کنید.

اگر چاق هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید.

اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش‌های عمودی خرج کار، باعث بلند قدتر نشان دادن شما می‌شود.

۲. سایز مانتو

مانتو اداری تنگ انتخاب درستی برای پوشش شما نیست. کار در هر محیط کاری و شرایط کاری همیشه همراه با فعالیت است؛ حتی اگر پشت میزنشین باشید یا حتی اگر اصلا فعالیت بدنی نداشته باشید. لباس کار باید راحت و سایز مناسب داشته باشد.

۳. جنس پارچه مانتو

چنس پارچه باید نخی یا حداقل با درصد بالایی نخ باشد. این دسته از پارچه‌ها باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد و تعریق روی لباس ایجاد بوی نامطبوع نمی‌کند. پارچه نخی یک خصوصیت دیگر هم اگر داشته باشد به کیفیت کار بیشتر می‌افزاید و آن هم کش‌دار (لایکرا) بودنش است مخصوصا کش دو طرفه.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه