در انتخاب پارچه مانتو اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در انتخاب پارچه مانتو اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب پارچه مانتو اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سال ها است که پوشیدن لباس فرم در سازمان ها و مشاغل مختلف و حتی برخی شرکت های خصوصی امری بدیهی شده است تا جایی که در بسیاری موارد برای حضور در محل کار پوشیدن مانتو شلوار اداری الزامی است. از طرفی انتخاب پارچه برای دوخت فرم اداری نیز خود می تواند یکی از دغدغه های مهم هر شرکت و یا مجموعه ای باشد. چراکه ست اداری بیانگر شخصیت کاری و معرف نوع کار آن مجموعه می باشد. از همین روی دو بخش بسیار مهم در انتخاب پارچه قابل توجه است. اول اینکه جنس پارچه ای که قرار است مورد استفاده قرار گیرد چیست و دومین مورد مربوط به انتخاب رنگ پارچه است.

 

پارچه مناسب برای همه فصل‌ها

در انتخاب جنس پارچه فرم اداری چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

در انتخاب جنس پارچه برای دوخت مانتو شلوار اداری بهتر است که ابتدا به شرایط جوی حاکم بر منطقه و وضعیت آب و هوا توجه کنید. به طور معمول پارچه هایی که از نخ و یا سایر الیاف طبیعی تولید می شوند، برای فرم های اداری مناسب تر هستند. چراکه این پارچه ها به دلیل سبکی و خنک بودن مانع تعریق بیش از حد بدن شده و می توانند راحتی فرد را در طول روز فراهم کنند. از جمله پارچه هایی که در گروه پارچه های نخی و طبیعی قرار می گیرند می توان به پارچه فاستونی، ویسکوز، ترگال ساده و ترگال کج راه اشاره کرد. هر کدام از این پارچه ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند که می توانند در تصمیم گیری های شما نقش داشته باشند.

چرا ضد چروک بودن پارچه مانتو اداری مهم است؟

یکی دیگر از نکاتی که در مورد جنس پارچه باید مد نظر قرار گیرد خاصیت ضد چروک بودن آن است. پارچه ای که خیلی سریع چروک می شود ظاهر بهم ریخته و ژولیده ای را به وجود می آورد که آراستگی و زیبایی لباس فرم را مخدوش می کند. از طرفی ضد چروک بودن پارچه مورد استفاده در فرم های اداری می تواند میزان استفاده از اتو را کاهش داده که هم باعث صرفه جویی در زمان و مصرف برق شده و هم باعث می شود که ماندگاری مانتو بیشتر گردد و کمتر دچار فرسایش یا بور شدن شود.

دقت در انتخاب رنگ پارچه برای مانتو شلوار ادرای تا چه حد اهمیت دارد؟

یکی دیگر از موارد مهمی که در انتخاب پارچه باید مد نظر قرار گیرد رنگ و ثبات رنگ پارچه است. به طور کلی پارچه هایی که ثبات رنگ بالایی دارند و به مرور زمان کمتر در معرض آسیب هایی از جمله بور شدن و یا تغییر رنگ قرار می گیرند، گزینه های مناسب تری برای استفاده در دوخت لباس های فرم هستند. رنگ هایی که بیشتر برای فرم های اداری بانوان استفاده می شود به قرار زیرند: پارچه هایی به رنگ های مشکی، طوسی، خاکستری، قهوه ای، کرم، بژ و سورمه ای. البته با توجه به سلیقه تولید کننده ترکیب دو رنگ نیز می تواند جلوه بصری زیباتری را در مانتوهای اداری ایجاد کند.

انتخاب رنگ برای مانتو شلوار اداری به دو دلیل مهم است:

اول اینکه برخی رنگ ها گرما را بیشتر جذب کرده و باعث می شوند که دمای بدن در درجه بالاتری قرار گیرد و از همین روی برای فصول سرد سال مناسب تر هستند. در حالی که گروهی دیگر از رنگ ها یا در حالت خنثی بوده و یا اینکه دافع گرما هستند. از همین روی انتخاب رنگ مناسب به خصوص برای پرسنل شرکت ها و ارگان هایی که از لباس فرم مناسب هر فصل استفاده می کنند، بسیار مهم تر خواهد بود.از طرفی هر سازمان و یا مجموعه ای بنا به نوع فعالیتی که انجام می دهد ممکن است در ذهن افراد جامعه با یک رنگ خاص تداعی شوند، لذا برای لباس های فرم بهتر است به این نکته نیز توجه گردد. چراکه هماهنگی بین آنچه که تصور می شود با آنچه که در واقعیت رخ می دهد می تواند ارتباط بهتری را بین پرسنل با دیگر اقشار جامعه به وجود آورد. انتخاب رنگ برای مانتو شلوار اداری به دو دلیل مهم است:

کیفیت پارچه چه تاثیری بر دوخت نهایی لباس فرم اداری دارد؟

در هر فرایندی عوامل تشکیل دهنده آن هر کدام به نوعی و تا حدودی بر کیفیت نهایی محصول تاثیرگذارند. این یک داستان کلی است که در مورد دوخت و دوز نیز صادق است. اگر شما بهترین و ماهرترین خیاط ها را استخدام کنید اما پارچه ای که در اختیار آنها قرار می دهید کیفیت لازم را نداشته باشد و نامرغوب باشد، مطمئنا نتیجه مساعد و دلخواهی نخواهید گرفت. متاسفانه در بازار فعلی انواع پارچه ها با کیفیت های تقلبی و به نام برندهای معتبر و معروف به وفور یافت می شوند. به منظور مشخص کردن کیفیت پارچه باید به درصد و میزان ترکیبات آن توجه کنید. بررسی کنید که در پارچه انتخابی شما چه میزان از پلی استر، چه اندازه پنبه و غیره استفاده شده است. هر چقدر که از پلی استر کمتری در تولید پارچه استفاده شده باشد کیفیت پارچه به مراتب بهتر خواهد بود.

برای فرم اداری پارچه کشی بهتر است یا غیر کشی؟

پارچه های کشی به دلیل اینکه می توانند بدن نما باشند در شکل ظاهری و طرز قرار گرفتن آن بر روی بدن تاثیر می گذارند. از طرفی در اکثر مواقع پارچه های کشی دچار آبرفت می شوند. این بدان معنی است که ممکن است در اثر شستشو سایز مانتو تنگ شده یا کوتاه شود. در مجموع بهتر است که برای فرم های اداری از پارچه های غیرکشی استفاده کنید اما در صورت علاقه به پارچه های کشی باید در انتخاب نوع آن بسیار دقت کنید تا دچار مشکلاتی چون آبرفت پارچه نشوید. برای دوخت مانتو اداری از پارچه طرح دار استفاده کنیم یا ساده؟

برای دوخت مانتو اداری از پارچه طرح دار استفاده کنیم یا ساده؟

اینکه نوع پارچه ساده باشد یا طرح دار، کاملا به سلیقه شخصی و مکانی که قرار است از آن استفاده شود بستگی مستقیم دارد. از آنجا که قرار است مانتوی دوخته شده را در محیط کار بپوشید بهتر است ابتدا نگاهی کلی به مجموعه کاری و سایر کارمندان داشته باشید تا بتوانید خود را با سایرین هماهنگ تر کنید. البته باید خاطر نشان کنیم که گاهی شما امکان انتخاب در این مورد را ندارید. این عدم امکان انتخاب در مواقعی رخ می دهد که شما قرار است در محیطی کار کنید که از قبل نوع پوشش کارمندان تعریف شده است و شما نیز می بایست طبق همان عرف عمل کنید. در یک جمع بندی نهایی می توان گفت همان طور که پوشیدن فرم اداری باعث هماهنگی و نظم در شکل ظاهری کارمندان می گردد و به اعتبار بخشی سازمان کمک می کند، توجه به انتخاب پارچه نیز جایگاه خاص خود را دارد. در پاراگراف های بالا به طور مفصل در مورد موارد مهم انتخاب پارچه مانتویی صحبت کردیم. امید که این مطلب بتواند راهنمای جامعی برای شما بانوان گرامی در انتخاب هایتان باشد.

نظرات (1)

[…] در انتخاب پارچه مانتو اداری به چه نکاتی باید توجه داشت […]

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه