مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟
پارچه های مناسب دوخت مقنعه کدامند؟

مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟

مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟ در این مطلب از باران دخت به برسی روش های تشخیص مانتویی خوب و جنس های مختلف مانتو می پردازیم.

ویژگی پارچه های مناسب مانتو

انتخاب نوع مدل و پارچه برای مانتو در مصارف مختلف همیشه برای بانوان سخت بوده است. با توجه به این که پوشش اصلی بانوان مانتو میباشد به همین دلیل حساسیت این موضوع در مانتو ها بیشتر دیده میشود. در حوزه پوشاک، مانتو در انواع مدل‌ها و طرح‌ها طراحی و دوخته می‌شوند که نحوه دوخت، نوع پارچه و برش هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه مطلب به برسی انواع جنس مانتو و مانتو شلوار اداری که باران دخت به فروش آن ها پرداخته است می پردازیم.

پارچه مانتویی

شناخت انواع پارچه مانتویی که در تولیدی های ایران به وسیله آن ها به دوخت مانتو میپردازند شما را در انتخاب مانتو و دانستن قیمت مانتو ها یاری میدهد.  با توجه به بالا بودن انواع مدل و جنس مانتو در بازار معمولا شناخت پارچه ها شما را در خرید بسیار یاری میدهد. پارچه های مانتویی از لحاظ نوع تولید به دو دسته گردبافت (تریکویی) و یا تخت بافت تقسیم بندی می‌شود. اما یک دسته بندی کلی‌تر که میان خریداران مرسوم است، دسته بندی بر اساس فصل است که شامل بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه است که پارچه های هر فصل با توجه به اب هوا در نوع های مختلف و قیمت های مختلف میباشد.

 در ادامه به برسی اصظلاحات تخصصی حوضه پارچه و دوخت میپردازیم

زیر دست پارچه

زیر دست انواع پارچه مانتویی اولین مرحله از فرآیند خرید پارچه است و مشتریان با لمس آن می‌توانند تا حدودی به ویژگی‌های پارچه پی ببرند. قطعا هیچ خریداری برای دوخت مانتو قصد خرید پارچه خشک و خشن را نخواهد داشت. علاوه بر لطافت پارچه که با حس لامسه مشخص خواهد شد، دوزندگان با لمس پارچه می‌توانند به وزن پارچه پی ببرند و بهترین انتخاب را جهت دوخت مانتو داشته باشند. برای مثال زمانی که قصد تولید مانتو تابستانه را داشته باشید، قطعا باید پارچه های سبک و خنکی را خریداری کنید.

الیاف پارچه

الیاف پارچه یکی دیگرعوامل مهم و تاثیر گذار در  پارچه است که در انتخاب پارچه متناسب با نوع مصرف مانتو، اهمیت بسیاری دارد. این ویژگی نیز از طریق حس لامسه قابل تشخیص است، اما اگر تجربه کافی نداشته باشید به کمک فروشنده می‌توانید در مورد الیاف طبیعی یا مصنوعی بودن پارچه اطلاعاتی کسب نمایید.

کیفیت رنگ و بافت پارچه

کیفیت بافت و رنگ پارچه اهمیت بسیار زیادی برای تولید مانتو خواهد داشت. پارچه های مانتویی نباید در برابر شستشو دچار مشکل شوند و گرنه موجب ضرر برای خیاطان و یا فروشندگان مانتو خواهد شد. برای موفقیت در این شغل علاوه بر ارایه مدل‌های جدید، انتخاب و خرید پارچه مرغوب نیز به همان میزان اهمیت ویژه‌ای دارد.

انواع پارچه مانتویی

سالان مدل ها و جنس های مختلفی روانه بازار میشود که هر کدام مشخصات و ویژگی مخصوص به خود را دارند . تولیدی‌های مانتو نیز با توجه با ویژگی هر یک از آن‌ها سعی در تولید مانتو مناسب و زیبا را دارند. اط این همه مدل و جنس برخی از پارچه ها در بازار ایران مرسوم هستند که به برسی انها میپردازیم…

پارچه نخی مانتویی

پارچه نخی مانتوی از انواع پارچه ها که بیشترین فروش خوددرا با توجه به سبکی خود در بهار و تابستان را دارند. از ویژگی های برتر این نوع پارچه ها راحتی و خنک بودن انها میباشد که در فرم های اداری برای راحتی کارمندان مصارف بالایی دارد. پارچه نخی به پارچه هایی گفته می‌شود که از الیاف ویسکوز و پنبه بصورت صد در صد بافته شده‌اند و فاقد هرگونه الیاف پلی استر هستند.

پارچه کرپ کش مانتویی

پارچه های کرپ کش  در دوخت انواع مانتو ها مورد استفاده قرار میگیرد. پارچه کرپ کش بصورت بافت کج بافته شده است و دارای رنگ بندی های زیادی میباشد. لاکرا این پارچه در عرض است و تنپوش بسیار خوبی برای دوخت مانتوهای اداری و اسپرت ارائه می‌دهد. تولیدی‌های مانتو همیشه باید هنگام برش و دوخت پارچه هایی که بافت کجراه دارند، دقت کنند تا سایه و اختلاف رنگ در پوشاک ایجاد نشود.

پارچه کرپ مازراتی مانتویی

پارچه کرپ مازراتی از زیر دست بسیار مرغوبی برخوردار میباشد باید دقت داشته باشید اگر دنبال یک مانتو با قیمت مناسب و جنس عالی هستین این نوع پارچه ها به شماپیشنهاد میشود. پارچه پارچه کرپ مازراتی از کشتسانی خوبی برخوردار میباشد و تن خور بسیار عالی و راحتی دارد. دوخت شلوارهای مجلسی زنانه معمولا با استفاده از پارچه های مازراتی انجام می‌شود. کیفیت بسیار خوب و کش فوق‌العاده این پارچه باعث استقبال تولیدی‌های شلوار از انواع پارچه مازراتی با رنگبندی گوناگون شده است.

پارچه پرادا و فیونا مانتویی

مانتو های کرپ و فیونا بهترین نوع پارچه برای تولید مانتو شلوار های اداری میباشد.. از بهترین پارچه های عرضه شده در بازار برای دوخت مانتوهای مجلسی و اداری این دو پارچه کرپ هستند. کیفیت خوب و زیر دست عالی پارچه پرادا و فیونا راحتی و تنپوشی بسیار زیبا را به خانم‌ها می‌دهد و خرید اینگونه مانتوها برای فرم اداری انتخابی بسیار عالی است. این نوع پارچه ها در رنگ بندی تیره دارای رنگ های مختلف میباشند که نوع دوخت را برای فرم های مانتو شلوار اداری راحت نموده است.

پارچه کرپ کنزو مانتویی

پارچه های کرپ کنزو که مدل کنزو آناهیتا آن بسیار پر تقاضا است، یکی از گران قیمت‌ترین پارچه های کرپ است. قیمت فروش پارچه کرپ کنزو در قیاس با مدل‌های کرپ مانتویی که توضیح دادیم بیشتر است که قطعا گرانی آن بی دلیل نخواهد بود. زیر دست پارچه کرپ کنزو به نسبت سایر کرپ‌ها مانتویی بیشتر و بهتر است که قطعا مانتوهای دوخته شده با این پارچه قابل قیاس با انواع پارچه مانتویی ارزان قیمت نخواهد بود.

از دیر جنس های مانتو میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • پارچه لنین مانتویی
  • پارچه کرپ باربی مانتویی
  • پارچه ریون مانتویی
  • پارچه دیور مانتویی
  • پارچه پرشیا مکانیک مانتویی
  • پارچه سوییت مانتویی
  • پارچه بارانی مانتویی
  • پارچه جین مانتویی
  • پارچه فاستونی مانتویی

مشخصات انواع پارچه مانتویی

با حضور در بازارهای پارچه در هر شهری قطعا شاهد مدل‌های گوناگونی از پارچه مانتو با عناوین بسیاری متعددی خواهید بود. همانطور که قبلا توضیح دادیم حجم بسیار زیاد تقاضا برای خرید مانتو، در فروش و توزیع انواع پارچه مانتویی نیز اثر گذاشته است و علاوه بر تولیدات کارخانجات نساجی داخلی، شاهد واردات انبوه پارچه های مانتویی و فروش عمده آن‌ها هستیم. پارچه های خارجی که از چین و دبی وارد کشور شده‌اند توانسته‌اند حجم انبوهی از فروش بازار پارچه مانتو را پوشش دهند که کارخانجات نساجی داخلی نیز همواره در حال به روز شدن هستند و رقابت تنگاتنگی میان آن‌ها است.
اما در هر دو مورد مشخصات پارچه توسط خریداران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانند بهترین مانتو را با پارچه های بسیار مرغوب و تضمینی روانه بازار نمایند. آیا می‌دانید هنگام خرید باید به کدام خصوصیات پارچه توجه کنید؟

انتخاب جنس پارچه فرم اداری چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟ در انتخاب جنس پارچه برای دوخت مانتو شلوار اداری بهتر است که ابتدا به شرایط جوی حاکم بر منطقه و وضعیت آب و هوا توجه کنید.

به طور معمول پارچه هایی که از نخ و یا سایر الیاف طبیعی تولید می شوند، برای فرم های اداری مناسب تر هستند. چراکه این پارچه ها به دلیل سبکی و خنک بودن مانع تعریق بیش از حد بدن شده و می توانند راحتی فرد را در طول روز فراهم کنند.

از جمله پارچه هایی که در گروه پارچه های نخی و طبیعی قرار می گیرند می توان به پارچه فاستونی، ویسکوز، ترگال ساده و ترگال کج راه اشاره کرد. هر کدام از این پارچه ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند که می توانند در تصمیم گیری های شما نقش داشته باشند.

جنس پارچه چه تاثیری بر دوخت نهایی لباس فرم اداری دارد؟

در هر فرایندی عوامل تشکیل دهنده آن هر کدام به نوعی و تا حدودی بر کیفیت نهایی محصول تاثیرگذارند. این یک داستان کلی است که در مورد دوخت و دوز نیز صادق است. اگر شما بهترین و ماهرترین خیاط ها را استخدام کنید اما پارچه ای که در اختیار آنها قرار می دهید کیفیت لازم را نداشته باشد و نامرغوب باشد، مطمئنا نتیجه مساعد و دلخواهی نخواهید گرفت.

متاسفانه در بازار فعلی انواع پارچه ها با کیفیت های تقلبی و به نام برندهای معتبر و معروف به وفور یافت می شوند. به منظور مشخص کردن کیفیت پارچه باید به درصد و میزان ترکیبات آن توجه کنید. بررسی کنید که در پارچه انتخابی شما چه میزان از پلی استر، چه اندازه پنبه و غیره استفاده شده است.

هر چقدر که از پلی استر کمتری در تولید پارچه استفاده شده باشد کیفیت پارچه به مراتب بهتر خواهد بود.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه