عمده ترین تفاوت های بین مانتوی اداری با سایر مانتوها چیست؟
عمده ترین تفاوت های بین مانتوی اداری با سایر مانتوها چیست؟

عمده ترین تفاوت های بین مانتوی اداری با سایر مانتوها چیست؟

از آنجا که پوشیدن مانتو در بین بانوان ایرانی یک نوع پوشش دائمی است، بنابراین می توان به جرات گفت که انتخاب هر نوع مانتویی بخش مهمی از تصمیم گیری های خرید در بین بانوان به حساب می آید. آراستگی و پوشش زیبا یکی از بی شمار مواردی است که همه افراد جامعه خواهان آن هستند؛ خواه این پوشش مربوط به لباس فرم اداری باشد، خواه برای حضور در یک مهمانی و یا صرف شام در رستوان. نکته مهم و چالش برانگیزی که وجود دارد این است که با توجه به تنوع بالای مانتوها در بازار، دقیقا مشخص کنید که آن را به چه منظوری و در کجا می خواهید استفاده کنید! چراکه مانتوها انواع مختلفی دارند که هر کدام مناسب استفاده در مکان و شرایط خاص خود هستند از جمله مانتوهای موجود می توان به مانتو مجلسی، مانتو اسپرت، مانتو اداری، مانتو دانشجویی و غیره اشاره کرد. در این مقاله سعی داریم تا تفاوت های اصلی بین مانتوهای اداری را با سایر مانتوها بررسی کنیم تا بتوانید با دیدی وسیع تر انتخاب های شایسته ای انجام دهید.

مقایسه مانتو شلوار اداری با سایر مانتوها

چه تفاوتی بین قد و سایز مانتو اداری با سایر مانتوها وجود دارد؟

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد تمامی مدل های مانتو صدق می کند توجه به قد و سایز مانتو است. اما آنچه که باعث ایجاد تفاوت های ریز بین مانتوهای اداری و سایر مانتوها می گردد به قرار زیر هستند: الف- مانتو اداری از نظر بلندی می بایست متناسب با اندام و قد فرد باشد. در واقع مانتو فرم نباید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه باشد. البته برای افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است کمی بلندتر از حد معمول و به صورت راسته در نظر گرفته شود که در این صورت تن خور بهتری خواهد داشت. این در حالی است که در انتخاب بلندی مانتو برای مراسم ها و مکان های دیگر چنین قوانینی وجود ندارد. شما می توانید بنا به سلیقه و خواست خود بلندی مانتو را انتخاب کنید. البته لازم به یادآوری است که هر اندازه به تناسب بین اندام خود و قد مانتو توجه بیشتری داشته باشید ظاهر شکیل تری خواهید داشت.

ب- در مورد سایز مانتوهای اداری نیز به این نکته بسنده می کنیم که با توجه به اینکه فرم اداری را برای مدت زمان نسبتا زیادی در طول روز بر تن خواهید داشت و از طرفی به طور مداوم در حال کار و فعالیت هستید، بهتر است که سایز آن را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید به راحتی فعالیت های خود را انجام دهید و در آن احساس فشار و تنگی نکنید. از سوی دیگر نباید مانتوی فرمی که انتخاب می کنید خیلی گشاد و بزرگ باشد؛ چرا که باعث می شود اندام شما فرم صحیح خود را از دست داده و ظاهری نامناسب ایجاد گردد. اما زمانی که مانتو مجلسی یا سایر مانتوها را می پوشید می توانید سایز کیپ تری را انتخاب کنید. چون هم مدت زمان کمتری آن را بر تن خواهید داشت و هم فعالیت چندانی نخواهید داشت.

تفاوت های بین مانتوی اداری با سایر مانتوها چیست؟

2- آیا بین انتخاب رنگ مانتوهای اداری با سایر مانتوها تفاوتی وجود دارد؟

انتخاب رنگ مانتو اداری یکی از موارد بسیار مهمی است که هر بانوی ایرانی متوجه اهمیت آن می باشد. درست است که رنگ های مختلف و متنوعی از مانتوهای فرم در بازار وجود دارند اما برای خرید فرم اداری باید مطابق با مقررات سازمان و یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، عمل کنید. یک قاعده کلی در مورد انتخاب رنگ مانتو شلوار اداری، استفاده از رنگ های تیره به دلیل دیرتر کثیف شدن آن است. دوم اینکه معمولا در دوخت مانتوهای ادرای از پارچه های ساده تر استفاده می شود. بنابراین مانتوهایی که رنگ های خیلی روشن دارند، یا از پارچه های طرح دار دوخته شده اند و یا براق هستند چندان مناسب فرم های ادرای نیستند. در مقابل شما چنین محدودیت هایی در خرید سایر مانتوها نخواهید داشت و می توانید هر رنگ و استایلی را برای پوشش خود در سایر مکان ها انتخاب کنید. لباس کار بانوان مناسب هتل راهکار های انتخاب لباس خوب خانوم ها برای اداره آیا بین انتخاب رنگ مانتوهای اداری با سایر مانتوها تفاوتی وجود دارد؟

3- نوع دوخت و ظاهر فرم اداری چه تفاوتی با سایر مانتوها دارد؟

مانتوی فرم اداری یک نوع لباس رسمی است که ایستایی خاصی دارند و به طور کلی شامل مانتوهای اداری اسپرت و نیمه اسپرت بوده و در دسته بندی بر اساس جنس شامل مانتوی فرم گیپور، فاستونی، تریکو و غیره می باشد. استفاده از دکمه در مانتوهای اداری یکی از اکسسوری هایی است که در زیبایی کلی آن تاثیرگذار است. از طرفی عمده تغییرات در طراحی و دوخت مانتوهای زنانه اداری در نوع برش و دوخت آنها است. همچنین نوع سر آستین و یقه فرم های ادرای در مقایسه با سایر مانتوها همیشه متفاوت هستند. در حالی که در انواع دیگر مانتوها ممکن است این موارد یا اصلا لحاظ نگردد و یا بیش از آنچه که در فرم های ادرای در نظر گرفته می شوند، استفاده شوند. به عنوان مثال در مانتوهای اسپرت یا مجلسی ممکن است اصلا از دکمه استفاده نشده باشد یا ایستایی و خشکی مانتوهای فرم را نداشته باشند.

3- نوع دوخت و ظاهر فرم اداری چه تفاوتی با سایر مانتوها دارد؟

4- پارچه های استفاده شده در مانتوهای اداری چه تفاوتی با پارچه سایر مانتوها دارد؟

از آنجا که مانتوهای اداری هر روز پوشیده می شوند و زمان زیادی از روز بر تن خواهند بود می بایست قبل از هر چیز به جنس پارچه آن توجه کرد که مرغوب و ضد چروک باشد. از طرفی دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد تا بر اثر شست و شوی مداوم آسیب نبیند. انواع مختلفی از پارچه ها در بازار وجود دارند که برای دوخت مانتوها مناسب هستند. تنها نکته مهم اینجاست که بدانید برای چه نوع مانتویی از چه نوع پارچه ای استفاده کنید. به عنوان نمونه یکی از پارچه هایی که بسیار مناسب فرم های اداری است پارچه فیونا است. مانتوی دوخته شده با پارچه فیونا به دلیل اینکه در هر چهار فصل می تواند مورد استفاده قرار گیرد بسیار مورد توجه است. ویژگی های اصلی این پارچه علاوه بر چهار فصل بودن آن کیفیت بالا، ایستایی قابل تامل و ضد چروک بودن آن است. تمامی این موارد در کنار هم آن را به یک انتخاب ایده آل برای مانتو شلوار اداری تبدیل کرده است. در کل آنچه که می توان به عنوان حسن ختام این مبحث بیان کرد این است که در انتخاب پارچه برای مانتوهای فرم اداری دارای محدودیت هایی هستید که دایره انتخاب هایتان را کوچک تر می کند. اما این محدودیت باعث نخواهد شد که کیفیت کار پایین آمده و یا در ظاهر شکیل نباشند. دقیقا برعکس برای داشتن کیفیت بالاتر و ظاهر شکیل تر می بایست در محدوده امن انتخاب هایتان را انجام دهید.

4- پارچه های استفاده شده در مانتوهای اداری چه تفاوتی با پارچه سایر مانتوها دارد؟

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه