مانتو اداری چه سایزهایی دارد؟ راهنمای انتخاب سایز مناسب
راهنمای سایزگیری مانتو اداری

مانتو اداری چه سایزهایی دارد؟ راهنمای انتخاب سایز مناسب

امروزه مانتو، پوشش رسمی بانوان در ادارات، بیمارستان ها، مراکز دانشگاهی و … محسوب می شود به همین دلیل، اغلب خانم هایی که خارج از منزل و در یکی از این قبیل مراکز در حال فعالیت هستند، از مانتو اداری استفاده می کنند. در این میان، در کنار مدل و رنگ این پوشش، انتخاب سایز درست مانتو اداری نیز بسیار مهم است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، درخصوص سایز مانتو اداری مطالب مفیدی را ارائه کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

روش اندازه گیری سایز مانتو اداری

برای اندازه گیری مانتو اداری باید بر طبق دستورالعملی که در ادامه می آید، بخش های مختلف بدن اندازه گیری شود.

  • قد مانتو: به این منظور باید از بالاترین بخش سرشانه تا زیر زانو یا روی زانو را اندازه گیری کنید.
  • دور سینه: باید برجسته ترین بخش سینه به طور افقی اندازه گیری شود. در این خصوص باید مراقب بود که متر در پشت یا جلو خط سینه بیش از حد کشیده نشود یا حالت افتاده نداشته باشد.
  • دور کمر: در ناحیه کمر، گودترین بخش را اندازه گیری کنید.
  • دور باسن: در پایین خط کمر، برجسته ترین و پهن ترین قسمت را اندازه بزنید و مراقب باشید که متر حالت افتادگی یا کشش نداشته باشد.
  • بلندی باسن: به فاصله مابین خط کمر تا برجسته ترین نقطه باسن، بلندی باسن گفته می شود و شما باید این فاصله را در پشت و پهلو اندازه گیری کنید.
  • سرشانه: فاصله بین منتهی الیه سرشانه چپ تا منتهی الیه سرشانه راست را اندازه بزنید.
  • کارور جلو : برای اندازه گیری کارور جلو، از گودی گردن تقریباً ۷ سانتی متر به سمت پایین بیایید و محل افتادن دست ها را به شکل افقی اندازه بزنید.
  • کارور پشت: برای اندازه گیری کارور پشت، از استخوان برجسته واقع در پشت گردن تقریباً ۱۴ سانتی متر به سمت پایین بیایید و محل افتادن دست ها را به شکل افقی اندازه بزنید.
  • بالا تنه جلو : به این منظور باید به گونه ای که متر از روی برجسته ترین ناحیه یک سمت سینه عبور کند، از سر شانه تا خط کمر را اندازه بزنید.
  • بلندی آستین: به منظور اندازه گیری بلندی آستین، ابتدا باید کف دست خود را روی برجستگی باسن قرار دهید و سپس از انتهای شانه تا استخوان برجسته مچ را اندازه بزنید.
  • مچ دست: اندازه گیری مچ دست به این صورت است که باید دور آن را به شکل آزادانه ای اندازه بزنید به این معنی که متر دور دست شما بچرخد.
  • دور بازو: به منظور اندازه گیری دور باسن هم اول کف دست خود را روی برجستگی باسن قرار دهید و سپس برجسته ترین قسمت بازو را اندازه بگیرید .
  • طول سینه: برای اندازه گیری طول سینه، از سرشانه تا برجسته ترین قسمت سینه باید اندازه گرفته شود.
  • فاصله سینه: به این منظور، فاصله میان برجسته ترین بخش سینه ها را اندازه بزنید.

نکات مهم درباره اندازه گیری سایز مانتو اداری

نکته 1: اگر دو سایزه هستید (به عنوان مثال طبق جدول سایزبندی که در ادامه می آید، دور سینه شما سایز 42 باشد و دور باسن شما 46 باشد) بهتر است به صورت سفارشی مانتو اداری بدوزید.

نکته 2: توجه داشته باشید که به منظور گرفتن سایز، باید حتما برجسته ترین قسمت های بدن را اندازه گیری کنید و بعد عدد مشخص شده را یاداشت کنید.

نکته 3: هنگام اندازه گیری دور سینه، باید یک انگشت خود را در برجسته ترین ناحیه سینه بگذارید و به این نکته هم توجه داشته باشید که موقع سایز گیری دور سینه اگر لباس زیر نپوشیده باشید، سایز شما کوچک تر می شود و بعد مانتو اداری برای شما تنگ می‌ شود.

نکته 4: در هنگام اندازه گیری دور باسن، حتما باید یکی از انگشتانتان را در کنار ران خود قرار دهید و اندازه گیری را از برجسته ترین قسمت باسن انجام دهید.

نکته 5: به منظور اندازه گیری قد مانتو حتما متر را از سرشانه تا جایی که مدنظرتان است، قرار دهید؛ معمولاً قد مانتوها اداری 100 است ولی شما می توانید تا روی زانو  قد مانتو را اندازه بزنید.

جدول سایز مانتو اداری

با توجه به آن چه درباره نحوه اندازه گیری مانتو اداری توضیح داده شد، در ادامه به طور مختصر به جدول سایز مانتو اداری اشاره می کنیم:

جدول سایزبندی مانتو اداری

 زمان مناسب برای اندازه گیری سایز مانتو اداری

برخی بر این باور هستند که بهترین زمان برای اندازه گیری سایز بهتر است در تایمی باشد که غذا و مایعات مصرف نشده و بدن در کوچک ترین حالت ممکن خود قرار دارد ولی به نظر می رسد این باور اشتباه باشد؛ در واقع، خرید مانتو اداری هم درست مانند کفش است. همان طور که گفته می شود بهتر است زمانی کفش خریداری کنید که پای شما در بزرگ ترین حالت خود باشد و تایم آخر شب به این منظور پیشنهاد داده می شود؛ برای تعیین سایز مانتو اداری و خرید اندازه مناسب آن هم بهتر است بعد از ظهرها که بدن در فرم طبیعی خود قرار دارد، اقدام به خرید کنید در غیر این صورت با اولین ناهاری که بخورید، دکمه های مانتوی شما به حالت انفجار خواهند رسید.

هم چنین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که همواره سایز لباس را از روی یک لایه لباس نازک یا بدون لباس اندازه بگیرید و سعی کنید در هنگام انتخاب سایز مناسب قوز نکنید و صاف بایستید، زیرا در غیر این صورت سایز انتخابی شما اشتباه خواهد شد.

سخن پایانی

برای انتخاب یک پوشش مناسب برای محل کار خود، نیاز دارید تا از چگونگی تعیین سایز مانتو اداری مطلع باشید؛ بدین منظور می توانید بخش های مختلف بدن خود را مطابق اصولی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است اندازه گیری کنید و سپس با توجه به جدول سایزبندی، سایز مانتو اداری خود را مشخص کنید.

در صورتی که سایز بالاتنه و پایین تنه شما با هم هماهنگ نیست، می توانید مانتوی خود را به صورت سفارشی بدوزید.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه