مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری چقدر است؟ + انتخاب جنس
برای هر مانتو چقدر پارچه مصرف میشود

مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری چقدر است؟ + انتخاب جنس

مانتو شلوار اداری نوع پوشش رسمی است که معمولا خانم ها در محیط کاری از آن استفاده می کنند. اما برای این که یک مانتو و شلوار اداری کاملا متناسب با استایل فرد باشد، باید پارچه ای در اندازه کافی برای آن خریداری شود. علاوه بر این جنس پارچه برای مانتو شلوار اداری هم از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد هنگام دوختن مانتو شلوار اداری نمی دانند که چقدر پارچه برای این لباس رسمی کافی خواهد بود و هنگام خرید باید چه نوع پارچه ای را خریداری کنند.

به طور متوسط برای دوخت هر دست مانتو و شلوار اداری حدود 3 تا 3 و نیم متر پارچه مصرف می شود. اما اگر به طور دقیق می خواهید مقدار پارچه مصرفی را بدانید، در ادامه این مطلب موارد تاثیر گذار بر مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری را بیان کرده و شما را در این زمینه راهنمایی می نماییم. با ما همراه باشید.

اندازه گیری دقیق بدن

برای این که دقیقا بدانید که چه مقدار پارچه برای دوختن مانتو شلوار شما کافی است، باید سایز تمام قسمت های بدن را داشته باشید. برای هر فرد ممکن است مقدار پارچه مورد نیاز متفاوت باشد؛ از این رو اندازه گیری بدن به صورت استاندارد کمک می کند تا میزان پارچه مورد نیاز را تشخیص دهید. از جمله قسمت هایی که باید اندازه گیری کنید و سایز آن ها را برای دوختن مانتو شلوار داشته باشید، در زیر نام می بریم.

  • سایز دور سینه: اندازه گیری این قسمت از بدن بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی روی استایل مانتو داشته باشد.
  • اندازه گیری دور کمر: یکی از قسمت های مهم که باید در اندازه گیری آن دقت کنید، دور کمر است. اگر در اندازه گیری این قسمت اشتباه کنید، ممکن است که مانتو اندازه شما نشود.
  • اندازه گیری دور باسن: یکی از قسمت های بدن که اندازه گیری آن در تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری موثر خواهد بود، دور باسن است.
  • اندازه قد مانتو: معمولا برای مشخص کردن قد مانتو برای هر فرد از سرشانه تا زانو را اندازه گیری می کنند. البته با توجه به نیاز فرد ممکن است بالاتر یا پایین تر از زانو باشد.
  • سایز بالاتنه از جلو: در اندازه گیری این قسمت باید بسیار دقت کنید؛ زیرا اشتباه در اندازه گیری باعث می شود که مانتو سایز شما نشود.
  • اندازه آستین: برای به دست آوردن اندازه آستین باید با متر از برآمدگی مچ دست تا شانه ها را اندازه گیری کنید.
  • اندازه گیری قد شلوار: یکی از مهم ترین اندازه ها در دوخت شلوار، اندازه گیری قد شلوار است. دقت کنید اگر قد شلوار را کوتاه تر از سایز مورد نیاز اندازه گیری کنید، شلوار دیگر برای شما قابل استفاده نخواهد بود.
  • اندازه گیری مچ پا: برای دوختن شلوار باید مچ پا را اندازه گیری کنید و با توجه به اندازه ای که مد نظر دارید، دمپای شلوار را مشخص نمایید. دمپای شلوار باید به گونه ای باشد که پاشنه پای شما به راحتی از ا عبور کند.

علاوه بر این موارد شما باید سایز دقیق قسمت های دیگر را مانند مچ، بازو، سرشانه، فاصله سینه، ران، زانو، کمر، فاق شلوار، کاور جلو و پشت را برای دوختن مانتو به دست آورید.

برای هر مانتو چقدر پارچه مصرف میشود

طرح پارچه انتخابی

طرح پارچه هم یکی از مواردی است که می تواند در تعیین مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری نقش داشته باشد. معمولا برای دوختن مانتو شلوار رسمی و اداری از پارچه های ساده و رنگ های تیره استفاده می شود. طرح پارچه می تواند روی مدل لباس و میزان پارچه برای دوخت مانتو شلوار موثر باشد.

مدل مانتو شلوار اداری

مانتو شلوارهای اداری استایلی رسمی دارند و از آن ها در محیط های کاری استفاده می کنند. اما گاهی یک شرکت یا سازمان برای لباس کارکنان خود یک طرح به خصوص در نظر دارد. از آن جا که مدل لباس های فرم شرکت ها و سازمان ها می تواند با هم متفاوت باشد، مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت این لباس ها هم متفاوت خواهد بود.

عرض پارچه

هنگام خرید پارچه برای دوختن مانتو شلوارهای اداری علاوه بر نوع پارچه ای که انتخاب می کنید، عرض پارچه هم بسیار مهم است. به طور معمولا برای دوختن مانتو و شلوارهای اداری پارچه هایی با عرض 150 سانتی متر خریداری می کنند. پارچه هایی با عرض 150 سانتی متر برای الگوهای مختلفی از مانتو شلوار اداری مناسب هستند.

جنس مناسب پارچه

برای دوختن مانتو شلوار اداری یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه شود، جنس پارچه است. جنس پارچه حتی می تواند در مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری هم موثر واقع شود. با توجه به این که مانتو شلوارهای اداری برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، باید جنس مناسبی داشته باشند و رنگ و روی خود را حفظ کنند. جنس پارچه هایی که برای مانتو شلوارهای اداری انتخاب می شوند، باید به گونه ای باشد که به راحتی چروک نشوند و دوام بالایی داشته باشند.

یکی از نکاتی که هنگام خرید پارچه برای مانتو شلوار اداری باید در نظر داشته باشید، شرایط آب و هوایی محیط است؛ به عنوان مثال یک مانتو ضخیم نمی تواند برای یک محیط کاری گرم مناسب باشد. علاوه بر این موارد بسیار مهم است که جنس پارچه ای که برای دوختن مانتو شلوار اداری انتخاب می شود، بدن نما نباشد. این مدل مانتو شلوار در محیط های رسمی و کاری مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین نباید بدن نما باشند.

انواع مختلفی از پارچه برای مانتو شلوار اداری در بازار موجود است که از رایج ترین این پارچه ها می توان پارچه کرپ، پارچه فیونا، پارچه فاستونی، پارچه تترون و پارچه ترگال را نام برد.

جمع بندی

یکی از دغدغه های اصلی خانم ها هنگام دوختن مانتو شلوارهای اداری جنس پارچه و مقدار پارچه برای مانتو شلوار اداری است. ما در این مطلب سعی کردیم عواملی که می توانند روی مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت مانتو شلوار اداری موثر باشند را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که میزان پارچه مورد نیاز برای یک فرد می تواند با فرد دیگر کاملا متفاوت باشد. با انتخاب جنس مناسب و اندازه گیری دقیق تمام قسمت ها شما می توانید مانتو شلوار اداری متناسبی برای استایل خود بدوزید.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه