پارچه های مناسب مانتو اداری برای تابستان کدامند؟
پارچه های مناسب مانتو اداری برای تابستان کدامند؟

پارچه های مناسب مانتو اداری برای تابستان کدامند؟

پارچه های مناسب مانتو اداری برای تابستان : همان طور که می دانید امروزه تنوع در پارچه های مناسب مانتو به حدی زیاد است که گاهی باعث سردرگمی خریداران می شود. برای فرار از سردرگمی در بازار پارچه می بایست قبل از هر چیز بدانید که از آن برای چه منظوری و چه نوع مانتویی می خواهید استفاده کنید. به عنوان نمونه: مانتوی اداری، مانتوی مهمانی، مانتو خرید و غیره.

از آنجا که قصد داریم در این نوشتار به بررسی پارچه های مانتوی اداری مناسب فصل گرما بپردازیم؛ بنابراین تمرکزمان را بر همین محور قرار خواهیم داد. ابتدا با انواع پارچه های مناسب فصل تابستان آشنا می شویم و سپس بررسی خواهیم کرد که چه نکاتی مهمترین عوامل در انتخاب نوع پارچه هستند.

انواع پارچه های مانتوی اداری خنک کدامند؟

انواع پارچه های مانتوی اداری خنک کدامند؟

هر کدام از پارچه های موجود در بازار که برای دوخت مانتو می توانید از آن ها استفاده کنید، دارای مزایا و معایب خاصی هستند که با توجه به برایند آنها می توانید انتخاب مناسبی را رقم بزنید.

شناخت جنس پارچه های مانتویی یکی از راه هایی است که می تواند شما را از سردرگمی در فروشگاه ها نجات دهد. در واقع جنس و نوع پارچه تعیین کننده مناسب بودن آن برای هر فصل خاص است. با ما همراه باشید تا به بررسی آنها بپردازیم.

لباس کار کارکنان هتل

مدل مانتو شلوار فرونشده ها

مقنعه مناسب برای محل کار

پارچه ویسکوز چه نوع پارچه ای است؟

پارچه ویسکوز در اصل همان پارچه نخی است که به دلیل نوع بافت پارچه در تابستان ها بسیار خنک است. تار و پود پارچه ویسکوز ظریف اما مقاوم است و دوام نسبتا خوبی دارد.

این پارچه مشتاقان زیادی دارد و می تواند برای دوخت مانتوهای اداری به خصوص در فصول گرم و البته در مناطق گرمسیر گزینه مناسبی باشد.

آیا پارچه ترگال برای مانتو رسمی تابستانه مناسب است؟

آیا پارچه ترگال برای مانتو رسمی تابستانه مناسب است؟

یکی دیگر از انواع پارچه هایی که برای دوخت مانتو اداری مورد توجه قرار دارد پارچه ترگال می باشد. جنس پارچه ترگال از الیاف پلی استر ویسکوز و نخ فلامنت است و به طور کلی در دو نوع ساده و کج راه تولید می شود.

از آنجا که مقاومت و دوام بالایی دارد می تواند یکی از گزینه های انتخابی برای فرم اداری محسوب شود.

از دیگر مزایای پارچه ترگال می توان به عدم چروک شدن، ثبات رنگ و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. همچنین به دلیل وزن سبک و خنکی قابل توجهی که دارد برای فصول بهار و تابستان بسیار مناسب است.

پارچه لینن چه نوع پارچه ای است و آیا برای مانتوی ادرای مناسب است؟

پارچه لینن چه نوع پارچه ای است و آیا برای مانتوی ادرای مناسب است؟

پارچه لینن به دلیل دارا بودن بافت نه چندان متراکم، یکی دیگر از پارچه های خنک و تابستانی محسوب می شود. در تار و پود این پارچه جریان هوا به سادگی عبور می کند و در نتیجه باعث خنک شدن فرد می گردد.

علاوه بر خنک بودن می توان به خاصیت ضد چروک بودن آن نیز اشاره کرد. به همین دلایل بسیاری از بانوان ترجیح می دهند برای فصول تابستان و بهار از پارچه لینن برای دوخت مانتو فرم خود استفاده کنند.

آیا پارچه کتان مناسب مانتوی ادرای تابستانه است؟

پارچه کتان یکی از قدیمی ترین پارچه ها است و از فیبر و الیاف ساقه گیاهی به نام کتان تولید می شود. این پارچه بسیار نفوذ پذیر و خنک است و برای مانتوهای اداری تابستانه به شدت توصیه می شود.

از دیگر ویژگی های پارچه کتان می توان به این نکته اشاره کرد که تمامی ویژگی های پارچه های پنبه ای را دارا است؛ ضمن اینکه زودتر خشک می شود، شستشوی آن راحت تر است و ظرافت و زیبایی خاصی دارد. همچنین با ضخامت های مختلفی تولید می شود که متناسب با فصل می توان ضخامت پارچه را انتخاب کرد.

به طور کلی به سه نوع یا دسته تقسیم می شوند که عبارتند از کتان لایت، کتان پیچ و کتان ضخیم.

کتان لایت تا حدودی خاصیت کشی دارد و کمتر چروک می شود و برای مانتوهای اداری پاییزی مناسب تر است.

کتان پیچ با توجه به ضخامت آن برای مانتوهای فرم اداری تابستانه و بهاره مناسب تر است و اما کتان ضخیم همان طور که از نامش مشخص است برای مانتوهای زمستانه گزینه بهتری است.

ویژگی های برتر پارچه فیونا برای مانتو شلوار اداری چیست؟

در بین انواع پارچه هایی که برای دوخت فرم اداری مورد استفاده قرار می گیرند یکی از شاخص ترین آنها، پارچه فیونا است.

این محبوبیت به دلیل لطافت، استحکام، رنگ بندی بالا، مرغوب بودن پارچه، دوام طولانی مدت، چهار فصل بودن و البته زیبایی و خوش فرم بودن مانتوهای دوخته شده با پارچه فیونا به وجود آمده است.

ویژگی های برتر پارچه فیونا برای مانتو شلوار اداری چیست؟

اشایی با ویژگی های پارچه فیونا

پارچه پرادا چه نوع پارچه ای است و آیا برای فرم اداری مناسب است؟

یکی از پارچه هایی که بسیاری از موسسات و ادارات برای فرم اداری کارمندان خود از آن استفاده می کنند پارچه پرادا ( که به نام پارچه پرادو نیز در بین عموم شناخته می شود) است.

این پارچه وارداتی به دلیل دارا بودن جنس مرغوب و استحکام و دوام بالایی که دارد یکی از گزینه های اصلی برای دوخت مانتوهای اداری می باشد.

مهمترین عوامل در انتخاب نوع پارچه برای مانتو شلوار تابستانه کدامند؟

حال که با برخی از مهمترین پارچه های خنک و مناسب فصول گرم برای مانتو شلوار اداری آشنا شدید، زمان آن رسیده که نگاهی کوتاه به مهمترین عوامل در انتخاب نوع پارچه برای فرم رسمی تابستانه داشته باشیم.

همان طور که از لفظ فرم اداری بر می آید پارچه انتخابی برای مانتوی اداری باید کمی رسمی تر از پارچه های معمولی باشد. رسمی بودن پارچه به نمایان شدن هر چه بیشتر وجهه سازمانی شرکت کمک می کند.

در انتخاب پارچه رسمی بایستی به نوع و کیفیت پارچه نیز توجه کنید. کیفیت پارچه به میزان و درصد استفاده از نخ و پلی استر در تولید آن اشاره دارد. اگر میزان استفاده از پلی استر در خط تولید پارچه از درصد مشخصی بالاتر رود، ضمن اینکه کیفیت نهایی مانتوی دوخته شده با آن پایین خواهد آمد، برای استفاده در فصول گرم سال نیز به دلیل جذب گرما و تراکم بافت بیشتر مناسب نخواهد بود.

بنابراین در انتخاب نوع پارچه علاوه بر جنس باید به درصد مواد تشکیل دهنده آن نیز توجه کنید.

همکاری با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی با شرایط ویژه